onsdag 2 januari 2019

Illuminate your Life: Vad kommer nu

Tar med mig detta tidigare blogginlägg den 4 december 2012 till 2019

Den nya tiden.Vad innebär den? Vad kan man själv förändra i sitt liv och hur tar man klivet ur de invanda hjulspåren? För mig känns det lite som att jag under många år klivit ur många hjulspår men på något sätt har ändå många mönster funnit med i de nya spåren. Med tiden tror jag ändå att mönstren har slitits ner och dubbarna är bortnötta och det är kanske dags att välja både nya spår och färdsätt?

Hur vill jag färdas nu? Vad är viktigt för mig numera? Vilka värderingar vill jag leva efter? Kärlek är viktigt. Glädje och lycka. Kunna följa med i livets flöden utan att förlora fotfästet. Kunna behålla tilliten i alla situationer. Dela med mig av min kärlek. Dela med mig av det jag kan dela med mig av till andra. Bidra till en bättre värld. Göra gott. Förlåta och vända andra kinden till. Ge kraft till andra. Försöka att leva som jag lär.

Jag är fullt övertygad om att vi människor kan finna nya sätt att leva våra liv. Men för att det ska kunna ske en förändring behöver flera bli uppmärksamma på vilka krafter det är som bestämmer i våra liv? Hur mycket av våra egna drömmar och förväntningar finns det egentligen kvar i våra vardagsliv? Hur mycket i våra liv är istället en osynlig påtvingad livstil som vi har blivit "uppfostrade" att tro på och att uppfylla? Vi kanske tror att vi är fria och kan göra många fria val, men hur många av oss är egentligen fria? Vad innebär det att vara fri? Hur många tycker egentligen att det är viktigt att vara fri? Funderar vi överhuvudtaget på om vi är fria? Vem bestämmer i våra liv?



 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar